Quebec Studies

Notes About the Authors

Quebec Studies (2003), 36, (1), 139–140.

139 Notes About the Authors Louis Balthazar is Professor emeritus at Laval University in Quebec City. He is also president of The Center for United States Studies of the RaoulDandurand Chair on strategic and diplomatic studies, University of Quebec in Montreal. Among his recent contributions are Le Québec dans l'espace américain (with Alfred O. Hero Jr., Montréal: Québec-Amérique, 1999) and La politique étrangère des États-Unis: fondements, acteurs, formulation (with Charles-Philippe David and Justin Vaïsse, Paris: Les Presses de Science Po, 2003). Natalie Chevalier est étudiante à la maîtrise en Études françaises à l'Uni­ versité de Sherbrooke où elle participe au projet de recherche "Lectures de la poésie québécoise (1953-1970)" sous la direction de Nathalie Watteyne. Elle a fait paraître des poèmes en revue. Donald Cuccioletta is a History Professor and Managing Director of the Institute on Quebec Studies at Plattsburgh State University of New York. He has published numerous articles on Quebec and l'américanité. Presently, he is working on French-Canadian newspapers in upstate New York. Gilbert Gagné is Assistant Professor within the Department of Political Studies at Bishop's University, Lennoxville, Québec, where he teaches inter­ national relations. He received his Doctorate from the University of Oxford and holds a Bachelor and Master's degree from the University of Ottawa. His main research fields are international organizations, North American integration, Canadian foreign policy, and Canadian-American relations. Simone Grossman est professeure de littérature française et québécoise à l'Université Bar Ilan. Elle a publié julien Gracq et le surréalisme (Corti, 1980) et L'œil du poète. Pieyre de Mandiargues et la peinture. Ses recherches portent actuellement sur le fantastique du Québec. Elle a publié récemment plu­ sieurs articles sur ce sujet: "Le postmodernisme dans le fantastique québé­ cois" (Quebec Studies 30), "Le fantastique québécois contemporain: une écriture disjunctive" (Iris-Cahiers du GERF, 24), "Rupture et discontinuité dans le fantastique québécois moderne" (L'écriture fragmentaire: Théories et Pratiques, PU de Perpignan, 2001). Elle prépare un essai sur le fantastique contemporain du Québec. Martin Lubin received his doctorate in Political Science from the Univer­ sity of Illinois, Champaign-Urbana. He is a Professor at Plattsburgh State University, specializing in Quebec politics. A longtime member of ACQS and the editorial board of Québec Studies, he has been a key player on the Quebec Summer Seminar organizing team since 1979. François Ouellet est professeur de littérature à l'Université du Québec à Chicoutimi. Outre de nombreux articles dans divers collectifs et revues, il a notamment publié La littérature québécoise. 1960-2000 (en coll. avec H.-J.